Бойко Оксана Володимирівна
вчитель початкових класів
НВК «Олександрійський
колегіум-спеціалізована школа»
Тренінг «Безпечний інтернет»
( 4 клас)
Мета:
Ознайомити дітей з загрозами,які
існують в Інтернеті
Розвивати уміння і навички безпечного
користування в засобах
масової комунікації.Розробити
правила користування Інтернетом.
Виховувати
уміння спілкуватися,висловлювати власні думки і поважати
думки інших.
Обладнання і матеріали:
Човники для запису
очікувань,аркуші
паперу,олівці,фломастери,маркери,
№
|
Вид
роботи
|
Зміст матеріалу
|
1
|
Знайомство,активізація учнів
|
Вітаю усіх.Сьогодні ми помандруємо великою
країною Інтернет.
-Що таке Інтернет? ( Інтернет –це мережа,що
об’єднує всі країни,мільярди людей.
-Хто є користувачем Інтернету?
Пропоную кожному придумати собі нік –ім’я і продовжити фразу: «Для мене Інтернет – це…»
(обговорення в колі)
|
2
|
Вступ
|
(слайд №2)
Інтернет
– порівняно новий засіб масової комунікації. Передбачає можливість
переглядати сайти й обмінюватися повідомленнями електронної пошти,значно
полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості для
спілкування,навчання,дозвілля.
Ця
країна цікава і корисна.Але разом з тим, в Інтернеті
приховано досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих.Сьогодні ми
спробуємо визначити,які саме небезпеки він містить і як не потрапити у
небезпечні пастки мережі.
|
3
|
Вправа «Очікування»
|
Чого ви очікуєте від тренінгу?
Очікування
записують на човниках.На аркуші паперу малюють річку.Човники прикріплюють на
березі сподівань.Наприкінці тренінгу сподівання,що справдились,переносяться
до берега звершень.
|
4
|
Прийняття правил роботи групи
|
Для ефективного
і результативного тренінгу важливо:
·
Приходити вчасно
·
Бути позитивним
·
Говорити коротко
·
Говорити по черзі
·
Бути доброзичливими
·
Зберігати таїмниці
·
Тут і тепер
·
Кожна думка має автора
·
Бути толерантними
|
4
|
Гра «Мозковий штурм»
|
На
дошці слово «Безпека».Чим є безпечний
і небезпечний інтернет? Тренер записує на дошці в дві колонки. Потім
учні порівнюють чого більше.
|
6
|
Робота
в групах.
1.Презентація
роботи в групах
2.
Міні-презентація вчителя (3-6слайд)
|
Об’єднує
учасників у три групи( віруси,хакери,спами)
пояснити розуміння цих слів
|
7
|
Руханка
«Гуфі»(5хв)
|
Тренер
обирає учасники на роль Гуфі(казкової істоти),але так,щоб інші цього
не помітили.Усі стають у коло,тренер повідомляє,що серед присутніх є мовчазна
істота –Гуфі.Знайти її можна,доторкнувшись і запитавши: «Чи ти Гуфі?»Якщо
відповіді не буде,це справжній Гуфі.А той,хто доторкнувся,сам стає Гуфі.
|
8
|
Вправа «Чарівний будинок»
(на дотримання
правил під час спілкування в соціальних мережах)
|
Тренер об’єднує учасників у дві групи (сині й
червоні) Учасники сідають на стільці
по двоє спинами один до одного. Один із учасників
отримує чистий аркуш паперу та олівець. Інший – заздалегідь підготовлений
малюнок будинку.Учасник, який має малюнок, не повинен показувати його своєму
партнерові, а виключно словами передати зміст зображеного. Учасник, який має
чистий аркуш паперу та олівець, повинен якомога точніше
намалювати те, що буде казати його напарник, тобто
зробити свою копію малюнка.
Задля гарної мотивації тренер повідомляє, що у випадку,
коли оригінал і копія малюнка будуть дуже схожі або ідентичні, обидва
переможці отримають приз, наприклад, мобільний телефон. Учасникам для роботи
відводиться 3 хвилини.
Звісно, всі учасники змалювали корів, але малюнки мали
відмінності.Під час аналізу гри тренер не знайде двох однакових малюнків –
всі вони будуть дуже різними.Тренер запитує в учасника, який повинен був
передати словами
зміст зображення: «Чи це ти так радив малювати?», «Тоді
чому твій напарник намалював зовсім не те, що ти йому говорив?». Потім тренер
звертається до учасника, який малював: «Чи дійсно ти малював те,що він тобі
казав? Чому ж тоді у вас неоднакові малюнки?».
Учасники під час аналізу гри мають самостійно дійти
висновку,що неможливо отримати однакові малюнки, бо кожен буде переказувати
зміст зображеного та малювати по-своєму, адже у кожного своя уява.
Сенс гри полягає в тому, щоб усвідомити, що не можна
довіряти інформації, отриманій лише завдяки одному органу чуття (в даному
випадку – слуху). Тоді чому ми довіряємо інформації,
яку отримуємо від співрозмовників у соціальних мережах? Ми не бачимо їх, не
відчуваємо їхньої реакції, навіть не можемо бути
впевненими, що фотографія та реальна людина по той бік екрана будуть схожі.
Ми не знаємо, хто саме знаходиться по той бік монітора.
|
8
|
Зворотній зв’язок
1)Перегляд коміксу,який представлений на
сайті
www.onlandia.org.ua
2)Перегляд
слайду
3) Вправа
«Сонечко»
|
Учні переглядають історію проо
девятирічного Миколку,який вчиться користуватися комп’ютером та електронною поштою.Діти
дізнаються про те,що таке інтернет,що в ньому можна робити.Крім того,в
історії розповідається про те,що в інтернеті є речі від яких слід захищатися.
Обєднуємося в три
групи.Кожна группа малює обличчя сонечка.А на промінчиках кожен з учасників записує
правила.
Презентація робіт
Виведення правил безпечного користування
компютером та інтернетом
·
Не надавати інформацію
про своє імя,адресу,та дані про своїх батьків
·
Погано поводитись при спілкуванні;
·
Користуватися комп’ютером та інтернетом з дозволу батьків.
·
Тримати пароль
комп’ютера у таємниці;
·
Повідомити батькам
про проблеми,які виникають під час роботи з комп’ютером або в інтернеті.
·
Погоджувати з
батьками сайти на які можна заходити
|
9
|
Прощання
|
Усі беруться за руки і,починаючи з тренера,передають один одному
потиск руки.Коли цей сигнал надходить до тренера з іншого боку,піднімають
руки вгору і промовляють: «До побачення!До наступної зустрічі!»
|
|